суббота, 15 марта 2014 г.

опис досвіду роботи

ДОСВІД РОБОТИ

Швидкий розвиток та впровадження інформаційних комп'ютерних технологій у різні сфери життя, в тому числі в освіту, ставить перед школою одним з основних завдань формування інформаційної культури сучасних школярів. Використання ІКТ в навчально-виховному процесі дає можливість для отримання учнями великої кількості інформації та сприяє підвищенню інтересу до навчання.

Проведення уроків з використанням ІКТ дає можливість:

-використовувати ППЗ (Педагогічний програмний засіб «Музичне мистецтво»)
-використовувати презентації Microsoft PowerPoint
-використовувати ПК як засіб для демонстраціїї наочностей (твори живопису, портрети композиторів, тощо)
-прослуховувати музичні твори різних форматів
-виконання пісень караоке
-демонстрація фрагментів відеофільмів
-проводити групове індивідуальне опитування учнів
(тестування, кросворди, тощо)
З кожним роком все більше уваги приділяється розвитку творчої активності дітей. Вчитель музики відчиняє двері дітям у світ музики, допомагає робити перші кроки до прекрасного. Жодна діяльність на уроках не буде цікавою і плідною, якщо вона перетвориться на сухе відпрацьовування навчального матеріалу.
                                  Тому у своїй роботі я:
  • впроваджую такі форми роботи, як індивідуальні (картки, «Веселі нотки», «Музичний пароль», випереджальні завдання, Імпровізація та ін), парні (“Ритмічні диктанти”, дуети, “Музична розминка”), фронтальні (“Мозкова атака”, “Мікрофон”, “Навчаючи вчуся”, “Незакінчена думка”, музично-дидактичні ігри, та ін.), груповіАкваріум”, “Карусель”, “Музичний калейдоскоп” , “ Форте – піано” , “ Музичні ребуси” та ін).
  • використовую наступні принципи навчання: доступність, наочність, проблемність, самостійність і активність учнів, системність і послідовність, врахування індивідуальних особливостей дітей, диференціація, інтеграція, стійкість засвоєння знань і умінь, зв’язок навчання з життям… Крім традиційних особливу перевагу надаю єдності освітніх, розвиваючих, виховних функцій навчання на основі сучасних інформаційно-комунікаційних, проектних технологій. Учні з інтересом і задоволенням беруть участь у створенні творчих проектів, комп’ютерних презентацій. Так, наприклад, учні 8 класу під час вивчення теми «Легенди світової рок музики» створили проект «Історія рок музики». Ця тема є актуальною для підлітків, дітей зацікавила історія виникнення та види рок музики, вплив її на людину, відомості про відомих рок музикантів. Учні самостійно підбирали матеріал, використовуючи вміння і навички роботи в Інтернет-мережі та з комп’ютером. Створивши проект у вигляді комп’ютерної презентації, учні із задоволенням захищали його на уроці. Під час цієї роботи учні не тільки поширювали свої знання, але й розвивали та удосконалювали навички роботи з комп’ютерними технологіями.
Створення проектів не є обов’язковим домашнім завданням для учнів, це робота, на яку надихають учнів теми уроків, їх особлива зацікавленість і бажання розширити свої знання з тієї чи іншої теми. 
Музична освіта на уроках музики будується з урахуванням загальних задач музично – естетичного виховання дітей і проводиться відповідно до учбового плану. При цьому приймається до уваги те, що зміст і структура занять повинні бути варіативними і цікавими, з використанням різноманітних прийомів, що допомагають дітям сприймати музичний твір, зрозуміти елементарні основи музичної грамоти. Тому на своїх уроках я застосовую наступні засоби музичної освіти:
Навчальні: Формування художньої компетентності, уявлення про сутність, види та жанри мистецтва; особливості художньо – образної мови; використання отриманого досвіду, згідно з естетичними духовно – світоглядними цінностями.
Розвиваючі: Розвиток загальних і художніх творчих здібностей,
формування навичок художньої самоосвіти; стимулювання художньо – образного мислення.
Виховні: Виховання світоглядних уявлень і ціннісних художніх орієнтацій. Розуміння учнями зв'язків мистецтва з природним і предметним середовищем, життєдіяльністю людини, зокрема сучасною технікою, засобами масової інформації.
Здійснювати основні задачі мені допомагають власні методичні наробки.

               Основні види діяльності на уроках музичного мистецтва:
  • Художньо-естетичне сприймання музики українських і зарубіжних композиторів у широкому діапазоні її видів, жанрів і форм та інтерпретації інтонаційно-образного змісту прослуханих творів у процесі колективних обговорень і дискусій (Наприклад, даючи прослухати музичний твір, не оголошуючи його назви, я даю дітям завдання дати свою назву твору. Діти, прослухавши, інтерпретують інтонаційно-образний зміст твору, даючи свою назву. Часто їхні назви співпадають із оригінальною, але буває, коли діти зовсім по іншому інтерпретують цей твір, побачивши власні образи у музиці, що формує асоціативне мислення).
  • Набуття вокально-хорових навичок у процесі виконання пісень із супроводом та без нього – цей вид діяльності особливо подобається дітям. Адже у співі розкривається індивідуальність кожної дитини. Ці навички з успіхом переносяться у позакласну роботу, коли діти виступають на сцені.
  • Елементи гри на музичних інструментахцей вид діяльності особливо полюбляють учні молодших класів. На жаль, оснащення музичними інструментами – це слабка ланка, але власноруч виготовлені інструменти допомагають дітям відчути себе музикантами, їхня гра «прикрашає» гру основного інструмента на уроці.
  • Практичне засвоєння основних музичних понять та необхідної музичної термінології, усвідомлення особливостей музичної мови, специфіки вираження художньої інформації в музиціцей вид діяльності сприяє розвитку полікультурності. Навіть не вивчаючи глибоко музичну грамоту, діти оперують музичною термінологією, грамотно висловлюють свої думки під час аналізу музичних творів. На допомогу їм я виробила такі картки «Характеристика музичного твору». 
  • Опанування музики у зв'язках з іншими видами мистецтва для глибшого розуміння специфіки її образної мови - допомагає учням увійти в наступну ланку – вивчення предмету «Художня культура», який вивчається у 9-11 класах. Діти, підійшовши до вивчення цього предмету, вже мають певний досвід знань про види мистецтва, про зв’язок музики з іншими видами мистецтва. 

Розвиток художньо-естетичної культури на уроках відбувається через:
  • емоційно – естетичне ставлення до дійсності;
  • світоглядних орієнтацій;
  • особистісно – цілісного ставлення до мистецтва;
  • емоційно – чуттєві форми;
  • оригінального асоціативно – образного мислення;
  • універсальних якостей творчої особистості;
  • формування знань та уявлень про мистецтво;
  • розуміння специфіки художньо – образної мови;
  • різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації музичних та художніх творів;
  • розширення естетичного досвіду вмінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій реалізації та духовному самовдосконаленню.
Поставлені навчальною програмою задачі музичного виховання реалізуються через основні форми організації дитячої діяльності: уроки, позакласні та позашкільні заняття, свята, творчі конкурси, розваги, а також виявляються у самостійній музичній діяльності у вільний від занять час, коли за ініціативою дітей виникають ігри зі співом, музично – дидактичні ігри, сюжетно – рольові ігри.


Комментариев нет:

Отправить комментарий